Ledelse

I en dynamisk branche bliver kravene til byggeriets ledere og projektledere mere komplekse og med større fokus på kompetencer. En leder skal nemlig kunne øge produktiviteten gennem anvendelse af ny teknologi, nye juridiske regler og metoder.

Lederuddannelse for byggeriet

Ny lederuddannelse særligt målrettet byggeriet

At være en god leder i byggeriet har altid krævet alsidige kompetencer - fra indsigt i eget fag, projektering og udførelse, til evner for at se de store linjer, det færdige produkt og at kunne lede medarbejderne mod målet, trods faglige forskelligheder.

Men med den fortsat øgede digitalisering af byggebranchens arbejdsgange og samarbejdsformer bliver behovet for flere, skarpere og mere tværgående ledelseskompetencer stadig mere afgørende for, hvilke virksomheder der vil klare sig godt i den nærmeste fremtid.
Uddannelser

Kurser om ledelse

Byggebranchen bliver mere og mere komplekst, og der stilles strengere krav til ledernes kompetencer. Her kan du finde oversigten over Molios kurser i projektledelse og ledelse, der kan styrke dine kompetencer.
aarsta_jernbanebro.jpg

Ledelse i Hovedentrepriser

Hovedentrepriseformen er en af de mest spændende og benyttede entrepriseformer vi bruger i dag. Alligevel går det ofte galt, specielt i det samarbejde, der er nødvendigt for at gennemføre opgaven, når der skal udføres bygge- og anlægsopgaver.

I denne praktiske bog tages læseren med i maskinrummet hele vejen fra hovedentreprisen er vundet og frem til 5-års gennemgang.
Fagbøger

Bøger om ledelse

Udfordringerne i byggeriet kræver særlige kompetencer inden for professionel ledelse og projektledelse. Her kan du finde bøger, der kan guide dig til at blive en bedre leder.
Projektleder skal kigge indad

Gode projektledere kigger indad

Adfærdsanalyser. Personlighedsprofiler. Ikke ligefremt ord, som de fleste forbinder med den handlingsorienterede byggebranche. Og for mange i byggeriet er det fremmed at bruge tid på at kigge indad. Men det er faktisk et vigtigt redskab til projektlederen, hvis ønske er effektive projekter og godt samarbejde.
Hvor meget bureaukrati skal der være i projekter?

Hvor meget bureaukrati skal der være i projekter?

I den almindelige litteratur og i certificeringerne i projektledelse (PMP, PRINCE2®, PMI) er der omkring 100 forskellige formularer og redskaber, der kan komme i anvendelse og én projektleder – men hvilke formularer og redskaber er tidsspilde? Og hvad giver værdi?