Molio support

Her kan du bl.a. finde svar på spørgsmål om dit abonnement på fx Branddata, Byggedata og Prisdata, om vores webshop og meget andet. Hvis du mod forventning ikke finder svar på dine spørgsmål er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os.

Salgsbetingelser

- for køb i Molios webshop

Generelt

Molio 
Lyskær 1
2730 Herlev
Tlf. 70 12 06 00
info@molio.dk

CVR 63 03 50 17
Bank 4183 4175133305

Betaling

Er du erhvervskunde? (B2B)

Molios betalingsbetingelser er netto kontant 20 dage fra fakturadato. 
Ved for sen betaling tillægges et rykkergebyr på 100 kr. og 1,5% i rente pr. påbegyndt måned.
Betaling kan foretages på flere måder:

Kredit- og betalingskort

Vi modtager betaling via kredit- og betalingskort. Det beløb, der fremgår af din indkøbskurv plus takster for levering (pt. kr. 85,- for indenlands forsendelser), bliver trukket fra dit kredit- eller betalingskort, når ordren afsendes fra Molio. Det samlede beløb fremgår også af din ordrebekræftelse, som tilsendes pr. mail.

Ved restordrer trækkes beløbet svarende til de varer, der afsendes i den aktuelle levering. Betalinger for restordrer trækkes først, når disse afsendes fra Molio. Er det nødvendigt at dele din ordre op, betaler du kun for levering en gang. Vi samarbejder med DIBS – Dansk Internet Betalingsselskab A/S - som anvender de bedste sikkerhedsløsninger og lever op til sikkerhedsstandarder fra internationale kortorganisationer. Betaling er altid SSL-krypteret.

Faktura

Er din virksomhed registreret med CVR nr., kan du vælge at betale med faktura. Din faktura fremsendes på mail umiddelbart efter dit køb. Dog først samme dag, som varerne afsendes fra vores lager, hvis du har bestilt en leveringsvare.

EAN/GLN-faktura

Du kan vælge at modtage din faktura elektronisk via EAN/GLN-nummer. EAN/GLN-nummeret kan du taste ind, når du afgiver dine faktureringsoplysninger. Fakturaen fremsendes umiddelbart efter dit køb. Dog først samme dag, som varerne afsendes fra vores lager, hvis du har bestilt en leveringsvare.

Er du privatkunde? (B2C)

Kredit- og betalingskort

Handler du som privatkunde, foregår din betaling via kredit- eller betalingskort gennem vores webshop. Det beløb, der fremgår af din indkøbskurv plus gældende takster for levering (pt. kr. 85,- for indenlands forsendelser), bliver trukket fra dit kredit- eller betalingskort, når ordren afsendes fra Molio. Det samlede beløb fremgår også af din ordrebekræftelse, som tilsendes pr. mail.

Ved restordrer trækkes beløbet svarende til de varer, der afsendes i den aktuelle levering. Betalinger for restordrer trækkes først, når disse afsendes fra Molio. Er det nødvendigt at dele din ordre op, betaler du kun for levering en gang.

Vi samarbejder med DIBS – Dansk Internet Betalingsselskab A/S - som anvender de bedste sikkerhedsløsninger og lever op til sikkerhedsstandarder fra internationale kortorganisationer. Betaling er altid SSL-krypteret. Ved for sen betaling tillægges et rykkergebyr på 100 kr. og 1,5% i rente pr. påbegyndt måned. Der kan være tale om for sen betaling, hvis der fx ikke er dækning for det reserverede beløb på dit kredit- eller betalingskort.


Priser

Alle priser på molio.dk er angivet både med og uden moms.  Der tages forbehold for eventuelle trykfejl, prisstigninger og afgiftsændringer.

Ordrebekræftelse 

Du modtager en ordrebekræftelse på mail, når vi har modtaget din ordre. Kontroller derfor altid at din e-mail adresse er korrekt indtastet.
 

Specielt ved køb af bøger og abonnementer

Leveringstid

Lagervarer 
Alle ordrer modtaget inden kl. 12:00 ekspederes samme dag. 

Bestillingsvarer

  • Danske bøger 2-3 arbejdsdage
  • Skandinaviske bøger 5-8 arbejdsdage
  • Engelske bøger 7-10 arbejdsdage.

Leveringsbetingelser for e-bøger
Vælger du at betale din e-bog med kreditkort, modtager du dit link til download i din ordrebekræftelse.

Har du i stedet valgt at betale pr. faktura, modtager du dit link til download, når vi har registreret din indbetaling.

Digitale rettigheder for e-bøger

  • E-bogen er en enkeltbrugerudgave. Det betyder, at den kun kan læses på den enhed, hvor e-bogen bliver hentet ned
  • E-bogen vil blive vandmærket med navn og firmanavn  
  • Det er ikke muligt at kopiere tekst eller billeder fra e-bogen 
  • E-bogen har ingen udløbsdato 
  • E-bogen kan udskrives én gang. Sørg for at printeren er tilsluttet og fungerer korrekt inden du udskriver din e-bog
  • E-bogen kan udskrives i farver og duplex
  • Har du installeret din e-bog på en tablet eller smartphone, skal du være opmærksom på at LockLizard-vieweren ikke understøtter print
  • Du kan få flyttet din licens fra en enhed til en anden. Kontakt vores support på support@molio.dk eller 70 12 06 00.

Abonnementer 

I forbindelse med køb af abonnementer fornys abonnementet automatisk for efterfølgende kalenderår eller periode. Du skal være opmærksom på, at der kan være forskellige opsigelsesvarsler for forskellige abonnementer. For de enkelte abonnementers opsigelsesvarsel henvises til de gældende licensaftaler på den enkelte vare.

Abonnementer skal altid opsiges via mail eller brev til: 

Molio 
Lyskær 1
2730 Herlev
info@molio.dk
CVR nr. 63 03 50 17 

Returpolitik

Erhvervskunde (med CVR-nummer)
Lagervarer: 14 dages returret 

Bestillingsvarer: På bestillingsvarer er der, med mindre andet er aftalt, ingen returret. 

NCS farveprøver: Der er ingen returret på farveprøver. For øvrige NCS-varer gælder de almindelige returregler. 

E-bøger: E-bøger købt hos Molio er uden returret, idet indholdet er digitalt og ikke leveres på et fysisk medie. 

Kun ubeskadigede og salgbare varer tages retur. 
For IT-programmer o.l. gælder, at disse ikke kan returneres hvis emballage eller segl er brudt. 

Privat kunde (uden CVR-nummer)

Du har 14 dages returret på varer bestilt hos Molio. Fortryder du dit køb, skal du oplyse det inden for denne frist. Du kan anvende denne returformular, hvis du ønsker at benytte dig af din returret: Returformular

Molio refunderer derefter dine penge inden for 14 dage. Har vi ikke modtaget varen retur inden da, kan Molio tilbageholde refunderingen, med mindre du kan fremvise en kvittering for afsendelsen.

Er varen ikke længere i samme salgbare stand, når vi modtager den retur, foretager Molio en vurdering af varens værdi, som derefter refunderes til dig.

Har du fortrudt dit køb, eller ønsker du at returnere en vare, skal du selv betale portoen for at sende varen retur. Du er også velkommen til at aflevere forsendelsen direkte på vores adresse. Bliver varen beskadiget under transporten, hæfter du selv for dette. 

Returvarer sendes til eller afleveres på adressen:

AT Postservice ApS
Pedersholmparken 6
3600 Frederikssund
Tlf. 47 35 02 10

E-bøger købt hos Molio er uden returret, idet indholdet er digitalt og ikke leveres på et fysisk medie.

Fejl og mangler

Er der fejl eller mangler på varen byttes denne altid. Er varen imidlertid udsolgt refunderes pengene.

Fragt og ekspedition 

Alle ordrer i boghandlen tillægges et fast beløb på 85 kr., der dækker både fragt og ekspedition. Beløbet vil altid fremgå som levering i indkøbskurven.

Hvis du har tilkøbt Molios leveringsaftale, vil der imidlertid ikke fremgå et beløb for levering. 

Track & Trace 

Vi benytter GLS som distributør. Med GLS’ Track & Trace service kan du følge din forsendelse online og i realtid, du skal blot bruge dit pakkenummer. 

Har du valgt at modtage din forsendelse som erhvervspakke, modtager du en mail med dit pakkenummer, når din forsendelse er på vej med GLS.

Har du valgt at afhente din forsendelse i en GLS PakkeShop skal du være opmærksom på at du først modtager du en SMS eller e-mail, når din pakke er klar til afhentning.

Sørg altid for at oplyse din e-mail og telefon nr., ved afgivelse af ordre.
 

Specielt ved tilmelding til kurser

Alle tilmeldinger bekræftes via e-mail.

Pris og faktura

Hvis ikke andet er anført, dækker prisen undervisning, kursusmateriale til download, eventuelle ekskursioner, der indgår som en del af programmet, forplejning i kursustiden samt overnatning (ved flerdages internatarrangementer).

Vi fremsender faktura uafhængigt af bekræftelsen ca. fire uger inden afholdelsen, med mindre du har betalt ved tilmeldingen.

Afmelding

Bliver du forhindret i at deltage, er du velkommen til at sende en kollega. Du skal blot give os besked på mail til kurser@molio.dk.

Afmelding kan foretages vederlagsfrit indtil fire uger før afholdelse. Ved senere afmelding opkræves 50 % af prisen, dog 100 % hvis afmelding sker senere end to uger før afholdelse. 

Afmelding skal altid ske skriftligt på mail til kurser@molio.dk.

Aflysning

Vi forbeholder sig ret til at aflyse eller flytte et arrangement. 

Ved aflysning vil du omgående blive orienteret og få indbetalte beløb tilbagebetalt.

Hvis vi flytter arrangementet til en anden dato, vil du blive orienteret om den nye dato. Er du forhindret i at deltage på den nye dato, kan du framelde dig og få indbetalte beløb refunderet.

Forbehold/ansvarsfraskrivelse

Vi tager forbehold for ændringer af tid, sted, undervisere, indhold og pris samt for eventuelle trykfejl.

Vi hæfter ikke for eventuelle tab, herunder driftstab og andet indirekte tab mv. som følge af aflysning eller flytning af et arrangement, foredragsholderes/underviseres udtalelser og adfærd eller kursusmaterialets indhold (fx injurier og forkerte eller misvisende oplysninger).
 

Specielt ved abonnement på Molio Anvisninger

Følgende gælder for abonnementer på Aftale og kommunikation, CAD og bygningsmodel, Beskrivelsesværktøjet og Basisbeskrivelser.

Abonnementsperiode

Abonnementsperioden går fra 1. april til 31. marts.

Hvis man tegner abonnement i perioden mellem 1. april og 31. marts, kan abonnementet betales forholdsmæssigt for den resterende periode under forudsætning af, at man forpligter sig til at beholde abonnementet det kommende år.

Hvis man fx tegner abonnement den 1. oktober, betaler man 50 % frem til den næste 1. april. Derefter betales helårligt abonnement.

Abonnementsbetingelser

– for Aftale og kommunikation, CAD og bygningsmodel, Beskrivelsesværktøjet og Basisbeskrivelser.

Abonnementet knytter sig til en virksomhed, en organisation eller en institution. Abonnementet dækker alle medarbejdere.

Adgang
Adgang til Molios "bips-værktøjer" kan ikke overdrages til tredjemand (fysisk eller juridisk person), medmindre Molios forudgående skriftlige samtykke er indhentet.

Abonnenten har kun ret til at anvende de digitale værktøjer i abonnementsperioden.

Når en medarbejder flytter fra virksomheden, skal virksomheden sikre, at medarbejderen ikke fortsat har adgang til Molios digitale værktøjer.

Ophavsret
Samtlige rettigheder tilkommer alene Molio.

Mekanisk, fotografisk, digital eller anden gengivelse af Molios værktøjer, såvel papirudgaver som de digitale værktøjer eller dele deraf, er ikke tilladt.

Ansvar
Molios værktøjer forudsættes anvendt af personer, der er teknisk sagkyndige på de enkelte områder, og anvendelsen fritager ikke brugerne af værktøjet for deres sædvanlige ansvar. Anvendelsen sker altså helt på brugerens eget ansvar. Hverken Molio eller de fagfolk, der har deltaget i udarbejdelse af Molios værktøjer, kan gøres ansvarlige for anvendelsen af værktøjet i praksis.

Reguleringer
Molio er berettiget til at regulere abonnementsprisen i op- eller nedgående retning.

Prisen for abonnementet afhænger af, hvor mange byggefaglige medarbejdere abonnentvirksomheden har. Hvis antallet af byggefaglige medarbejdere ændres, reguleres abonnementsprisen i den efterfølgende abonnementsperiode. Det påhviler abonnenten at meddele Molio ændringer i antallet af byggefaglige medarbejdere. Molio forbeholder sig ret til at udbede sig dokumentation for opgørelse af antallet af byggefaglige medarbejdere.

Molio forbeholder sig ret til at ændre i abonnementsbestemmelserne.

Opsigelse af abonnement

Opsigelse af abonnement skal ske med mindst 3 måneders varsel senest pr. 31. december. Opsigelse efter den 1. januar får derfor først virkning for det efterfølgende abonnementsår. Opsigelse skal ske skriftligt enten per brev eller mail til molio@molio.dk.

Misligholder abonnenten ovenstående vilkår for abonnementet, kan Molio hæve abonnementsaftalen.

Kontakt support

Telefon70 12 06 00

Kontakt os

Billede CAPTCHA

Teamviewer

Det kan være, at vi har behov for at kigge med hos dig. Til det har vi et online support værktøj (Teamviewer), som du skal hente.

Hent Teamviewer